Dostlar,
Sayın Duran Aydoğmuş dostumuz (Dış politika konularında uzmandır), yerinde bir girişle, bizim “Cumhuriyetimizin ağabeyi” diye tanımladığımız 1922 doğumlu, 91 yaşındaki bilge Sn. Dr. Müh. Ali Nejat Ölçen‘in önemli bir yazısına gönderme yapmakta :
*****
Sevgili Dostlar,
Dr. Ali Nejat ÖLÇEN‘i (Eski Milletvekili-Yazar) -henüz tanımayanınız varsa- Google’a adını tam yazıp bir baksın derim. Kendileriyle şahsen tanışıyorum, Konferanslarda vs bir araya geliyoruz. Karşılıklı iletişimdeyiz. İki ayda bir yayınladığı “Türkiye Sorunları” kitabını adresime gönderiyorlar. Kendilerine müteşekkirim ve bu vesile ile tekrar saygılar sunuyorum. Bu kitapları numaralıdır. Bana 80. numaradan itibaren göndermeye başladılar (kendileriyle tanıştıktan sonra). Çok faydalanıyorum bu kitaplarından.
Aşağıdaki bağlantıyı tıklayıp web sitesinden hem bu kitapları (yazılarını) görün,
hem de siteye girince solda görülen başlıkları tıklayıp bir bakılmasını öneririm.
Sayın Ölçen’in bugünkü makalesi çok önemli ve sizlerle paylaşıyorum
(Daha önce okumayanlar için).
http://www.olcen.net/index.php?action=anasayfa
Saygılarımla.
Duran Aydoğmuş
19.08.2013
*****
Dostlar,
Daha önce bu sitede Sn. Ali N. Ölçen’in pek çok yazısına sevinçle yer verdik.
Sağolsunlar, kendileri de
- TÜRKİYE SORUNLARI
dizisinde bizim yazılarımızı yayımladılar. Başından beri bize de yollarlar karşılıksız olarak.
10’u aşkın kitabın yazarı Sayın Dr. Ölçen, bu kitaplarını bize imzalayarak sunma inceliği de gösterdiler. Ortak bir ilgi alanımız SAĞLIK EKONOMİSİ’nde oluştu. Biz yıllardır bu dersleri Tıp Fakültelerimizde işliyoruz. Kendilerinin de doktora tezi..
Bir de Sn. Ölçen ile ADD Genel Yönetim Kurulu’nda 2004 -2006 dönemminde birlikte çalışma olanağı elde ettik.
Son olarak, halen ADD Bilim – Danışma Kurulu’nda birlikteyiz..
İSLAMIN SORUNU İSLAMCILAR… başlıklı yazısı bize de ulaşmıştı ve yayımlayacaktık ama Sn. Aydoğmuş’un takdimini de palaşalım istedik.
İSLAMIN SORUNU İSLAMCILAR başlıklı makale, Sn. Öçen’in son yıllarda yazdığı belki de en önemli makaledir. İslam ve Aydınlanma tarihine, bir fen bilimciden amatör ama özgün bir katkı sayılabilir.
“Kendini Yokeden Osmanlı” (İMAJ Yyınları) adlı yapıtında da bu konulara değinilmektedir (2008. Sayın Ölçen bu yapıtında Osmanlı’nın kendini yok ediş tarihini 1535’ten başlatmaktadır (bitiş 1914). 1535, anımsanacağı üzere, Kanuni Sultan Süleyman‘ın Fransa’nın tutsak Kralı 1. Fransuva’ya “Evladım Fransuva” diye başlayan mektubuyla tanıdığı kapitülasyonların başlangıç yılıdır.
Her 2 dostumuzu da -Dr. A. N. Ölçen ve Duran Aydoğmuş- ve sevgi ve saygı ile salamlıyoruz..
Sevgi ve saygı ile.
Ankara, 21.8.13
Dr. Ahmet Saltık
www.ahmetsaltik.net
==================================================
İSLAM’IN SORUNU İSLAMCILAR
Dr. Müh. Ali Nejat Ölçen
Hangi din devlete sığınır, devletle bütünleşirse, sonuçta siyasallaşarak din olmaktan çıkacaktır. Din karşısında en güvenilmez kurum, devlettir çünkü. Devlet, her zaman onu ele geçiren kadrolar tarafından yeniden biçimlendirilmiştir. O nedenle dini siyasallaştıran ve onu devletin içine yerleştiren kadrolar dindar olamazlar, kolaylıkla kindar olurlar. İslam’ın tarihi incelenecek olursa, hiçbir dinde söz konusu olmayacak ölçüde devlet ile iç içe olduğu ve devlet ile bütünleştiği görülür. Abbasiler’in son döneminde de böyleydi, Emeviler döneminde de ve şimdi de.
Daha da kötüsü, emperyalizmin kucağındadır İslam Dünyası!
Bunun Coğrafya ile ilintisi olamaz. İslam Dünyası’nın Emperyalizmin güdümüne girişi, bilime, teknolojiye, özgür düşünceye, barışa ve hatta ahlaka kapalı kalışının nedenini coğrafyada aramak, temeldeki gerçeği görmemeye yol açar.
İslam’ın bilime, teknolojiye, özgür düşünceye kapanışı, 700’lü yıllarda doğan Mutezile akımının terk edilmesiyle başlar. Mutezile, İslam’ın hoş görüye, tartışmaya açık olduğu dönemdir. Kısa sürmesine karşın etkileri 1200’lü yıllara dek sürdü.
İslam Dünyasında Sayın Prof. Kemal Arı’nın İmam Gazali ile artık aklın devre dışı kaldığı oysa, aynı zaman diliminde Avrupa’da Rönesans’ın başladığı düşüncesi gerçeği yansıtmamaktadır. Çünkü İslam Dünyasında aklın (özgür düşüncenin) tek edilişi İmam Gazali’den çok önce başlamamış ve Rönesans ise aynı dönemde değil İmam Gazali’den 450 yıl sonra gündeme girebilmiştir. Sayın Kemal Arı’nın bir tümcede iki yanılgısı dalgınlık sonucu olsa gerek.
Akla kapanış, İslam’ın ilk yıllarındaki mezheplerin doğuşu ve dinsel iktidar paylaşımının yarattığı çatışmaların (daha doğrusu boğazlaşmanın) ürünüdür. Söz konusu mezheplerden biri, yalnızca
Mutezile akımı, İslam’ın kuruluş yıllarında akıl kullamayı ön görüyordu. Çünkü, Kutsal kitabı “Tanrı Kelamı” kabul etmiyor onun “Hadis” yani Peygamber’in sözleri olduğunu ileri sürüyordu:
“Eğer Kur’an Tanrı sözü olsaydı, susar durumdan konuşur duruma geçmiş, dolayısıyla gelişime uğramış olurdu. Oysa Tanrı, gelişmişliğin üstünde, “Kamil-i Mutlak’tır.” Bu sav, İslam Dünyasının bilime açılışıydı.
- Kutsal Kitab’ın “Hadis” olarak kabulü
,
aklı kullanmanın yolunu açmış oldu; yıl 775.
Oysa daha önce Kur’an’dan başka hiçbir yazı ve de kitabın geçerliliği hatta okunması bile söz konusu değildi. Bu gerçeği İbn Haldun, Türkçe’ye çevrilen Mukaddime adlı yapıtının 2. cildinde şöyle açıklıyor:
İran’ı zapt eden İslam ordusunun komutanı Saad bin Vakkas, birçok eser ve kitaplar bularak bunlardan yararlanmak üzere Halife Ömer’e mektupla iznini ister.
Ömer: ”Bu kitapları suya veya ateşe atınız, hidayet yolunu gösteren ilimleri içine alıyorsa. Yüce Tanrı’nın pek mükemmel olarak bize hidayet yolunu göstermiştir. İnsanları azgınlığa sevk eden bilgileri içine alıyorsa Tanrı bunlardan korunmuş olur.”
Buna karşın, Horasan’daki uygarlığın etkisi ile ilk kez İran’lı İbn Mukaffa (ölümü 757) “Kelile ve Dimne” ile “Kitab’ül Müluk”u (Hükümdarlar Kitabı’nı) Arapça’ya çevirir. Ve Abbasi Halifesi Ebu Cafer el Mansur (yıl 775) Mutezile akımını devletin resmi mezhebi kabul eder.
859-946 yılları arasında yaşayan Ali bin İsa, İslam Dünyasının bilime açılan kapısından içeriye girerek yazdığı “Tezket’ül Kehhalin” (Göz Hekimlerine Notlar) kitabıyla “Göz Anatomisi’nin kurucusu olacaktır. O’nun bu yapıtı 1845 yılında “Monitorium Ocilariorum Specimen” adıyla Venedik’te Latince’ye çevrilir. İsa bin Ali bin Hasan el Sadi’nin “Tarih-i Tabii (Doğa Tarihi) kitabı Musee Britanique’de 1367 sıra numarası ile kayıtlıdır. (Şemsettin Günaltay).
- Batı’ya aydınlığı armağan eden; İslam’ın Mutezile okuludur
Bugün hiç kimsenin söylemeye cesaret edemeyeceği bir deyimi o dönemde Ebu Hanife söyleyebilmişti:
“Namaz din’in bir parçası değildir.”
(İslam Kelamı, A.S. Tritton, Türkçeye Çeviri; Mehmet Dağ, s.49)
Bu bilgileri şunun için açıklamaya gereksinim duymaktayım:
İslam Dünyası’nda Rönesans 800’lü yıllarda, Batıdan 500 yıl önce başlamıştı, Mutezile akımı sayesinde.
Ne zaman o aydınlık dönem kararmaya başladı?
İmam Gazali’den çok önce 870’li yıllarda. Abbasi Halifesi Mütevekkil’in öldürülmesinden sonra yerine geçen Mütevekkil döneminde kargaşa doruk noktasına ulaşmıştı. Sokakta insanlar katlediliyor, evler soyuluyordu. Kimsenin can güvenliği kalmamıştı. Güçlü bir Mutezile yanlısı olan İmam Eşari bir Camide (Yıl 870);
* Mutezile’yi bu cüppe gibi sırtımdan çıkarıp atıyorum..” demiştir.
Bu, İslam’ın Kutsal kitabının “devlet gücünü pekiştirecek kaynak” olmasının yolunu açtı.
Mutezile akımına inananlar işlerinden kovuldular, karşı çıkanlar Silivri benzeri zindanlara atıldılar, işkence gördüler. İmam Eşari, Gazali’den 230 yıl önce “Ehl’i Sünnet ve’l Cemaa” nın kurucusu olarak “Sünni mezhebi”ni Abbasi Devletinin son döneminde resmi mezhebine dönüştürdü. Açıkçası Gazali, İmam Eşari okulunun (yani Sünni akidesinin) yalnızca sözcülüğünü yapmış, güncelleşmesini sağlamaya çalışmıştır.
Akla kapanışın mimarı, aslında İmam Eşari’dir.
Şimdi haklı olarak soracaksınız; Abbasi döneminin ilk yıllarında kurulan “Bey’ül Hikme” adlı Akademi ve kitaplar ne oldu?
Kapatıldı ve yakıldı!
1952 yılı Demokrat Parti iktidarında Halkevlerin kapatılıp kitaplarının yakılması gibi.
Eşi Hıristiyan Despina Hatun olan Fatih Sultan Mehmet, Mutezile ile Sünni mezheplerinden hangisini kabul etmek gerektiğini o dönemin din bilginlerine görev olarak verir. Uzun görüşmeler sonucu Sünni Mezhebi kabul edilmiş ve
- bilime kapanıklığa Osmanlı katılmış oldu
.
Bu satırları yazan kişinin (1922 doğumlu Ali Nejat Ölçen’in) küçük bir defteri andıran nüfus cüzdanında mezhebinin “Sünni” olduğu yazılıydı.
Yalnız İslam Dünyası değil, Mustafa Kemal Atatürk’ün Cumhuriyeti de emperyalizmin kucağındadır.
İslamcılar yüzünden.
İslam’ı İslamcıların elinden kurtarmak, dinin siyasallaşmasına engel olmak, Ortadoğu Coğrafyasına aydınlığı getirmek demektir.
Böyle biline ve çare buluna.
Dr. Müh. Ali Nejat Ölçen
Ağustos 2013, Ankara
Fatih Sultan Mehmet’in de İstanbul’un alınışından sonra Tevrat, İncil ve Kuranı birleştiren tek bir kitap yazılması yönünde bir iradesi olduğu söylenir.. æ
Sayın hocam,
Aklın inançtan, bilimin de dinden giderek özgürleşmesi beklenirken; eş anlamlı olmak üzere AYDINLANMA daha da yerleşsin beklenirken sözde dine bu denli sarılma (kitleleri dinle isitismar!) çok üzüntü verici ve ürkütücü..
Sevgi ve saygı ile.
Ankara, 21.8.13
Dr. Ahmet Saltık
http://www.ahmetsaltik.net
Ahmet bey,
İnanç aklın olması gerekene göre düşünmesidir. Olan ve olması gerekenin birbirinden ayrılaması mümkün olmadığından, aklın inançtan ayrılmasını beklemek daima boşuna beklemektir.
Din dünü, bugünü, yarını, yarından sonrayı, hatta öldükten sonrayı belirlediği, bilim ihtiyaç duyulduğunda kullanıldığı için de bilimle dinin birbirinden ayrılmasını beklemek akıllı ve mantıklı değildir.
Mutezile- İmam-ı Gazali çelişkisinden çıkarılan sonuçlar ise ilkokul çocukları seviyesinde…
Tek Tanrılı dinler, zaten dünyanın gelmiş en büyük devrimleridir… Musa Peygamber olduğunu açıklamakla, Büyük Mısır Sistemine; İsa peygamberliğini açıklamakla, Büyük Roma Sistemi’ne; Muhammed Peygamber olduğunu açıklamakla yıkılmaz kabul edilen Arap Köleci Sistemine karşı savaş açar…
İslam, Yıkılmaz Arap Köleci Sistemini; Hırıstiyanlık, Büyük Roma Sistemini; Yahudilik, Büyük Mısır Sistemi’ni yıkarak Tarih sahnesine çıkan birer Büyük Devrim’dir… İnanç, bu büyük devrimlerin ideallerine bağlılıktır;
Fundamentalizm, Hırıstiyanlığın Büyük Roma Sistemine karşı yaptığı yüzlerce yıllık mücadelenin Yasal ve Anayasal sistemleşmesidir…
Siyonizm, Büyük Mısır Sistemi’nden sonra Yahudilerin düştüğü azınlık ve başarısızlık pisikolosinin bütün halk ve milletler karşı kendini savunma durumunda hissetmesinin sistemidir.
Sünni Hilafet ve Engizisyonu, Arap Köleci Sisteminin Hz. Muhammed’den sonra toparlanarak varlığını İslam üzerinden sürdürmesidir.
Türkiye’deki 1923 bir aydınlanma dönemi değil, Türkçe Ezan, Türkçe Ezan, Türkçe Kur’an, Kur’an’daki İslam’dan anlaşılacağı gibi Yezit Hilafeti’nin Türkçe yeriden kurulmasıdır… İslam’ın büyülük ideallerini koruyan Alevilik ve dedeliğin yasaklanması, Dersim’de 3. Büyük Alevi Soykırımının yapılması da Sünni Hilafet ve Engizisyonunda ne kadar kararlı olunduğunun kanıtıdır…
Ali Ercan, “Fatih’in Tevratı, İncili Kur’an’ı bir kitap halinde birleştiren yeni bir kitap düşünüldüğünü,” iddia etmesi ise kabul edilmesi mümkün olmayan tam bir saçmalıktır.
Evet… Ahmet bey, ben sizin yerinizde olsam, Ali Nejat Ölçen’e mühendislik konusunda, Ali Ercan’a fizik konusunda, Naci Beştepe’ye askerlik konusunda, diğerlerine de meslekleri ya da uzmanı oldukları konularda yazmalarını söylerdim.
Kural olarak ölen insanlar ne övülür, ne yerilirler… Ölen herkes için, “iyiliği şu, kötülüğü bu” denilerek yalnızca doğru olan söylenir… Ölen devlet büyüklerinin ise; “bir daha hata ve yanlış yapılmaması,” için hata ve yanlışlarına daha fazla yer verilir…
Atatürk’ün yaptığı her şey, başkaları tarafından, “Atatürk de yapmış!..” diye tekrarlanır.
Bu nedenle, sizin buradaki yazarlarla birlikte yaptığınız Atatürk Övgüsü, bugün iktidardakilerin işine daha fazla yarar… Atatürk döneminde yapılan her şeyi doğrulamaya ve yüceltmeye çalışmanız da öyle…